Процес брендингу та розробка айдентики: наводимо лад
Бренд і брендинг
Поняття «бренд», «брендинг» та «айдентика» часто змішуються в одне. Univest Creative розповідає про те, як та нащо розрізняти ці поняття.
Впевнені, що можете дати чітке визначення поняття «бренд» і впевнено розповісти про його розробку? Почнемо з азів.
Що таке бренд?
Не потрібно порівнювати бренд з ТМ. Це більш об’ємне поняття. По суті, бренд стає оболонкою торгової марки.
Це комплекс уявлень про продукт/послугу у свідомості людини.
Що таке брендинг?
Брендинг – процес формування уявлень про продукт/послугу у свідомості людини. Він одночасно проходить у творчій і описовій сферах, тобто зачіпає інструментарій дизайну і маркетингу.
Що таке позиціювання бренду?
позиціювання – це ніша, яку бренд займає у свідомості споживача. Воно включає:
- акцент на перевагах товару або послуги;
- місію (роль, яку бренд відводить для себе в суспільстві);
- цінності;
- характер (зовнішні характеристики бренду);
- перспективу розвитку.
Якими інструментами користується брендинг?
Брендинг працює з:
- Образом. Кожен символ повинен бути одягнений в якийсь контекст, що розкриває його суть.
- Емоціями. Вони олюднюють бренд, роблять його живим у свідомості споживача і допомагають вибудувати впевнені зв’язки з аудиторією.
- Асоціаціями. Взаємозв’язки між образами роблять сприйняття кампанії простою для сприйняття і такою, що запам’ятовується.
- Варіативністю. Найчастіше цільова аудиторія бренду складається з декількох груп. Для кожної з них потрібен індивідуальний меседж.
Етапи брендингу:
- Бізнес. Почати варто з роботи над товаром або послугою, тобто безпосередньо пропозицією. На цьому етапі потрібно синхронізувати бачення глави бізнесу і виконавців проєкту.
- Дослідження. Тут потрібно провести комерційний аналіз конкурентних товарів / послуг, брендів, ринку і трендів. На цьому ж етапі потрібно визначитися з цільовою аудиторією і розбити її на сегменти.
- Стратегія. Будується на гіпотезах і інсайтах, платформі бренду, обраній метафорі та архітектурі бренду.
- Вербальна ідентифікація. Включає бренд-нейм, бренд-лайн, слоган і стиль комунікації.
- Візуальна ідентифікація. Це загальна дизайн-концепція та айдентика бренду.
- Впровадження. Адаптація дизайну маркетингових рішень, а також авторський нагляд над втіленням.
Айдентика
Айдентика або фірмовий стиль – це одна зі складових бренду, розробка айдентики – один з етапів брендингу.
Що таке айдентика?
Айдентика, corporate ID, brand ID – це одне і те ж. Під айдентикою мається на увазі візуальний стиль бренду, який спостерігається і в логотипі, і в фірмових бланках, і в оформленні офісу. Вона регулює і шрифти, і кольору, і форми, які можуть використовуватися.
Чому айдентика – це не тільки логотип?
Існує стереотип, що головне при створенні бренду – це розробка логотипа та бренд-нейму.
Насправді розробка фірмового стилю повинна охоплювати кожну візуальну складову вашої комунікації з навколишнім світом. Це необхідно для покращення впізнаваності продукту і бренду. Чим цілісніше і грамотніше збудований стиль, тим більша ймовірність обійти конкурентів. Візуальний стиль вже готовий – залишається додати креатив.
- для підвищення впізнаваності продукту та бренду. Чим цілісніше і грамотніше побудований стиль, тим більша ймовірність обійти конкурентів;
- для спрощення рекламних кампаній. Візуальний стиль вже готовий – залишається додати креатив.
Що врахувати при розробці айдентики?
- Визначте основні вимоги. Власник бізнесу та виконавці повинні добре розуміти один одного.
- Складіть бриф. При створенні фірмового стилю ігнорувати цей пункт не можна. У дизайнерів будуть задокументовані та чіткі вимоги до завдання. У власника з’явиться комплексне бачення айдентики його бренду.
- Зробіть дослідження. Додайте до списку аналіз і конкурентні фірмові стилі, і ті, які надихають.
- Не приділяйте логотипу забагато уваги та зусиль. Згадайте рекламні кампанії Beeline. Якщо прибрати з них логотип, цілком ясно, до якого бренду належить матеріал.
- Зробіть акцент на особливостях бренду. Підкресліть те, що зможе відбудувати компанію від конкурентних їй.
- Звертайтеся до цільової аудиторії. Зробіть бренд живим і близьким по духу до його клієнтів.
На які зразки айдентики варто орієнтуватися?
Ville D`Olivet
City of Melbourne
Saint-Étienne Opera House
Atlantic Theater Company
Appy Fizz
Squad 47
Як це робили ми?
У компанії Univest виникла проблема. Клієнти не зовсім орієнтувалися в структурі підрозділів, а це заважало роботі холдингу та просуванню бренду. Відсутність єдиного візуального стилю, чіткого позиціювання, маркетингової стратегії… Потрібен ребрендинг.
Univest Creative взяли просте рішення – наявний стиль холдингу потрібно спростити та модернізувати.
- Айдентика стала мінімалістичною та знайшла єдину графічну схему.
- Стиль заснований на головній букві «U», яка стала більш динамічною завдяки зрізаним деталям.
Фірмові кольори залишилися колишніми, вони знову голосно говорять про бренд на ринку.