Title Image

Процес брендингу та розробка айдентики: наводимо лад

Брендинг, Гайдлайн, Фірмовий стиль

Бренд і брендинг

Поняття «бренд», «брендинг» та «айдентика» часто змішуються в одне. Univest Creative розповідає про те, як та нащо розрізняти ці поняття.

Впевнені, що можете дати чітке визначення поняття «бренд» і впевнено розповісти про його розробку? Почнемо з азів.

Що таке бренд?

Не потрібно порівнювати бренд з ТМ. Це більш об’ємне поняття. По суті, бренд стає оболонкою торгової марки.

Це комплекс уявлень про продукт/послугу у свідомості людини.

Що таке брендинг?

Брендинг – процес формування уявлень про продукт/послугу у свідомості людини. Він одночасно проходить у творчій і описовій сферах, тобто зачіпає інструментарій дизайну і маркетингу.

Що таке позиціювання бренду?

позиціювання – це ніша, яку бренд займає у свідомості споживача. Воно включає:

  • акцент на перевагах товару або послуги;
  • місію (роль, яку бренд відводить для себе в суспільстві);
  • цінності;
  • характер (зовнішні характеристики бренду);
  • перспективу розвитку.

Якими інструментами користується брендинг?

Брендинг працює з:

  1. Образом. Кожен символ повинен бути одягнений в якийсь контекст, що розкриває його суть.
  2. Емоціями. Вони олюднюють бренд, роблять його живим у свідомості споживача і допомагають вибудувати впевнені зв’язки з аудиторією.
  3. Асоціаціями. Взаємозв’язки між образами роблять сприйняття кампанії простою для сприйняття і такою, що запам’ятовується.
  4. Варіативністю. Найчастіше цільова аудиторія бренду складається з декількох груп. Для кожної з них потрібен індивідуальний меседж.

Етапи брендингу:

  1. Бізнес. Почати варто з роботи над товаром або послугою, тобто безпосередньо пропозицією. На цьому етапі потрібно синхронізувати бачення глави бізнесу і виконавців проєкту.
  2. Дослідження. Тут потрібно провести комерційний аналіз конкурентних товарів / послуг, брендів, ринку і трендів. На цьому ж етапі потрібно визначитися з цільовою аудиторією і розбити її на сегменти.
  3. Стратегія. Будується на гіпотезах і інсайтах, платформі бренду, обраній метафорі та архітектурі бренду.
  4. Вербальна ідентифікація. Включає бренд-нейм, бренд-лайн, слоган і стиль комунікації.
  5. Візуальна ідентифікація. Це загальна дизайн-концепція та айдентика бренду.
  6. Впровадження. Адаптація дизайну маркетингових рішень, а також авторський нагляд над втіленням.

Айдентика

Айдентика або фірмовий стиль – це одна зі складових бренду, розробка айдентики – один з етапів брендингу.

Що таке айдентика?

Айдентика, corporate ID, brand ID – це одне і те ж. Під айдентикою мається на увазі візуальний стиль бренду, який спостерігається і в логотипі, і в фірмових бланках, і в оформленні офісу. Вона регулює і шрифти, і кольору, і форми, які можуть використовуватися.

Чому айдентика – це не тільки логотип?

Існує стереотип, що головне при створенні бренду – це розробка логотипа та бренд-нейму.

Насправді розробка фірмового стилю повинна охоплювати кожну візуальну складову вашої комунікації з навколишнім світом. Це необхідно для покращення впізнаваності продукту і бренду. Чим цілісніше і грамотніше збудований стиль, тим більша ймовірність обійти конкурентів. Візуальний стиль вже готовий – залишається додати креатив.

  • для підвищення впізнаваності продукту та бренду. Чим цілісніше і грамотніше побудований стиль, тим більша ймовірність обійти конкурентів;
  • для спрощення рекламних кампаній. Візуальний стиль вже готовий – залишається додати креатив.

Що врахувати при розробці айдентики?

  1. Визначте основні вимоги. Власник бізнесу та виконавці повинні добре розуміти один одного.
  2. Складіть бриф. При створенні фірмового стилю ігнорувати цей пункт не можна. У дизайнерів будуть задокументовані та чіткі вимоги до завдання. У власника з’явиться комплексне бачення айдентики його бренду.
  3. Зробіть дослідження. Додайте до списку аналіз і конкурентні фірмові стилі, і ті, які надихають.
  4. Не приділяйте логотипу забагато уваги та зусиль. Згадайте рекламні кампанії Beeline. Якщо прибрати з них логотип, цілком ясно, до якого бренду належить матеріал.
  5. Зробіть акцент на особливостях бренду. Підкресліть те, що зможе відбудувати компанію від конкурентних їй.
  6. Звертайтеся до цільової аудиторії. Зробіть бренд живим і близьким по духу до його клієнтів.

На які зразки айдентики варто орієнтуватися?

Ville D`Olivet

City of Melbourne

Saint-Étienne Opera House

Atlantic Theater Company

Appy Fizz

Squad 47

Як це робили ми?

Ребрендинг Univest

У компанії Univest виникла проблема. Клієнти не зовсім орієнтувалися в структурі підрозділів, а це заважало роботі холдингу та просуванню бренду. Відсутність єдиного візуального стилю, чіткого позиціювання, маркетингової стратегії… Потрібен ребрендинг.

Univest Creative взяли просте рішення – наявний стиль холдингу потрібно спростити та модернізувати.

  • Айдентика стала мінімалістичною та знайшла єдину графічну схему.
  • Стиль заснований на головній букві «U», яка стала більш динамічною завдяки зрізаним деталям.

Фірмові кольори залишилися колишніми, вони знову голосно говорять про бренд на ринку.



Замовити послугу

Контакти потрібні для швидкого зв'язку з вами.

Ми не використовуємо ці дані для інших цілей.

Дякуємо!

Ми зв'яжемося з вами найближчим часом.